פרופ' דוידוביץ': "הקורונה לא תיעלם, כיום יש כלים להתמודד"

    מהדורת הבוקר 1 Comment on פרופ' דוידוביץ': "הקורונה לא תיעלם, כיום יש כלים להתמודד"

    פרופ' נדב דוידוביץ' בשיחה עם 'קול חי': "אנחנו בקבינט המומחים הזהרנו לאורך כל הדרך שהקורונה לא תיעלם. היא הופכת למחלה שאנחנו יכולים הרבה יותר להתמודד איתה. יש לנו חיסונים, מסיכות. לצערי בכל המגזרים לא מספיק מקפידים על זה"

    צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90
    9:03
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on סדר היום לוחץ? על עבודה התמכרות ואיזון בחיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהל בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' נדב דוידוביץ' אומר כי הקורונה לא תיעלם והיא תישאר כאן לתמיד, אך כיום יש כלים טובים יותר להתמודד איתה. "כל פעם עושים את אותה טעות. אנחנו בקבינט המומחים הזהרנו לאורך כל הדרך שהקורונה לא תיעלם. היא הופכת למחלה שאנחנו יכולים הרבה יותר להתמודד איתה. יש לנו חיסונים, מסיכות. לצערי בכל המגזרים לא מספיק מקפידים על מסיכות וחיסונים. החיסונים הצילו ממוות כעשרים אלף איש".

    "אנחנו מדברים כבר על כשני מיליון איש שלא התחסנו בחיסון מלא כנדרש. מתו כאלפיים איש בגל האומיקרון, אנשים לא מבינים את זה", אומר דוידוביץ' בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר.

    הוא הסביר על ההתפרצות המחודשת כעת: "אנחנו מדברים על השתלטות של תת זן האומיקרון (BA2) שמדבק בין 30-50 אחוזים יותר עד כמה שקשה להאמין עם רמת ההדבקה של האומיקרון עצמו. גם ההדבקה של אומיקרון המקורי זה סדר גודל אחר לגמרי. אם נסתכל על הגלים הראשונים היה ניתן להימנע מהדבקה הרבה יותר בקלות. היום אדם שיהיה בחלל בלי מסיכה ויהיו שם מאומתים הסיכוי שידבק גבוה בהרבה מבעבר".

    הוא התייחס ללכתו של מרן שר התורה זצ"ל: "הגענו לדבר כמה פעמים עם מרן הגר"ח זצוק"ל והוא הבין את זה מיד. בזכות התרומה שלו ניצלו חיים של אלפי אנשים. חשוב גם עכשיו לקיים את המורשת שלו בין היתר ב'ונשמרתם'".

    עוד אמר פרופ' דוידוביץ': "אנחנו צריכים לקחת את האחריות גם ברמה האישית וגם ברמה של המדינה. הממשלה צריכה להשקיע במערכת הבריאות יותר, לקיים הבטחות שהובטחו ולא קויימו".

    לדבריו "גם הבדיקות הביתיות אם עושים אותן בצורה נכונה, לא מיד עם החשיפה אלא יומיים-שלושה אחרי – כל הכלים האלה נותנים לנו את האפשרות לחיות יחד עם הקורונה. אנשים חושבים שהיא תיעלם, אבל היא תישאר כאן לעולם בדיוק כמו וירוסים אחרים".



    1 תגובות

    מיין תגובות